FANDOM

Bane
Image 260753 940
Informacje
Prawdziwe imię: Nieznane, prawdopodobnie Dorrance
Tożsamość: Sekretna tożsamość
Klasa postaci: Nadczłowiek
Uniwersum: New Earth
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Brązowe (zielone pod wpływem Jadu)
Kolor włosów: Całkowicie łysy
Waga: 159 kg
Wzrost: 2,07 m
Dane
Miejsce narodzin: Ameryka Południowa

 Bane - najemnik i zbiegły skazaniec z więzienia na wyspie w Ameryce Południowej. Bane posiada niezwykłą siłę fizyczną, zdobytą w eksperymencie z tajemniczym narkotykiem o nazwie ,,Venom" (Jad). Do historii przeszło zdarzenie, kiedy Bane złamał Batmanowi kręgosłup. Ochrzcił się wtedy imieniem "Człowiek, który złamał nietoperza". Jego prawdziwa tożsamość nie jest całkowicie znana.

HistoriaEdytuj

DzieciństwoEdytuj

Na wyspie należącej do Santa Prisca, pewna kobieta zaszła w ciąże z jednym z powstańców. Tym chłopcem był Bane, jego matka go urodziła i nie długo po tym zmarła. Od momentu urodzin, chłopiec mieszkał w więzieniu. Podczas bójki dwóch więźniów został zrzucony z drugiego piętra, i doznał wstrząsu mózgu. Miał wtedy wizję człowieka, którym mógł się stać w przyszłości. Jego przyszłe "ja" powiedziało mu, że jedyna rzeczą, której się boi jest on sam.Wtedy jego strach przybrał postać wielkiego nietoperza. Przebudziwszy się, chłopiec powrócił na oddział więzienny i już pierwszej nocy zasztyletował mężczyznę przez, którego doznał urazu. Strażnik widząc to nazwał chłopca zgubą (Bane) na wszystko co święte. Chłopak został zamknięty w izolatce na 10 lat. Imię, które wymyślił mu strażnik przyległo do niego na stałe. Po opuszczeniu izolatki Bane zdał sobię spawę, że jest najwyższym i najsilniejszym mężczyzną w więzieniu Pena Dura. Spędził kolejne kilka lat jako król więzienia. Mimo, że był już gotów do ucieczki, pozostał w więzieniu aby poddać się testom wpływu Jadu na jego organizm.

UcieczkaEdytuj

Bane był już gotowy do ucieczki, jednak pojawiła się pewna nieprzewidziana okoliczność, która zmusiła go do pozostania w więzieniu jeszcze przez jakiś czas. Otóż pewien naukowiec rozpoczął badania nad wpływem pewnego narkotyku na ciało człowieka. Testował go oczywiście na więźniach. Wszyscy dotychczasowi zmarli więc wybrano Bane'a jako że był on "królem" więzienia. Bane "kwitł" pod wpływem Venomu (tak nazwany był ów narkotyk). Jego możliwości poprawiły się kilkukrotnie. On sam nauczył się jak kontrolować swoje biorytmy i zwalniać rytm serca tak, by biło tak cicho, że nikt wokół nie był w stanie go usłyszeć - uznając, że nie żyje. W ten sposób oszukał strażników - został uznany za zmarłego i wyrzucony do oceanu.

Spotkanie z BatmanemEdytuj

Wrócił jednak do więzienia aby uwolnić swoich przyjaciół. Podczas ucieczki usłyszał jak Bird mówił o Batmanie. Zdecydował się go pokonać, i w ten sposób zwalczyć również swój strach i zostać królem Gotham. Bane odnalazł Batmana gdy ten był na skraju wytrzymałości, i po krótkiej potyczce zrobił to, czego nikt się nie spodziewał. Uwolnił wszystkich pacjentów z Arkham. Batman, chcąc uratować mieszkańców Gotham przed psychopatami starał się stawiać czoła każdemu zagrożeniu - pogrążając się w chorobie jeszcze bardziej. W końcu po jakimś czasie natknął się na samego Bane'a. Bane odkrył prawdziwą tożsamość Batmana i postanowił zaatakować go w jego własnym domu. Mimo, że Batman był bardzo wyczerpany dzielnie stawiał czoła nowemu wrogowi. Rozzłościło to Bane'a na tyle, że ten ostatecznie złamał mu kręgosłup. Po walce zabrał Mrocznego Rycerza na dach jednego z budynków w centrum miasta, i zrucił go z niego. Wydał przy tym publiczne przemówienie by każdy wiedział, że od tej pory to on rządzi Gotham. Bane rządził "podziemiem" Gotham nawet gdy Venom wpędzał go w ślepe furie. W końcu pojawił się nowy przeciwnik - nowy Batman - Jean Paul Valley w swojej "Bat-zbroi". Bane postanowił go zniszczyć tak jak zniszczył Bruce'a, jednak na przekór sobie samemu został pokonany i odstawiony do więzienia Blackgate. Spędził tam sporo czasu lecząc urazy jakich doznał w walce z Jean'em. Najpierw musiał pokonać nałóg jakiego nabawił się zażywając Venom i ponownie rozpocząć treningi. Po pewnym czasie zbiegł z więzienia i znów spotkał Batmana. Powiedział Mrocznemu Rycerzowi, że jest niewinny i że nie powinien go już więcej szukać. Wtedy opuścił Gotham. Bane zaczął przemierzać świat i tak natknął się na Ra's al Ghula. Al Ghul był zafascynowany człowiekiem, który pokonał Batmana i zdecydował się uczynić go swoim spadkobiercom. Dał mu swoją córkę Talię na narzeczoną, ubrał Bane'a w zbroje Ubu i wprowadził go w swoje plany dotyczące zdziesiątkowania ludzkości. W ten sposób Bane znów popadł w konflikt z Brucem Waynem. Tym razem jednak zwyciężył Batman i wściekły Al Ghul wyparł się Bane'a.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki