FANDOM

Alexander Sartorius jest szalony przestępca z uprawnień promieniotwórczych. On jest przede wszystkim wrogiem Batmana.

HistoriaEdytuj

Zdobycie mocyEdytuj

Dr Alex był bogatym naukowcem w Gotham. Pewnego dnia poszedł do klubu w którym spotkał członków rady miejskiej. Zachęcili Aleksandra do zainteresowania w wytwórnie energi atomowej . Mającej zapewnić Gotham  żródło mocy . Alex zgodził się i zainwestował w projekt. Gdy dowiedział się ze prace nad urzadzeniem atomowym są zakończone, poszedł na miejsce plantacji w celach inspekcyjnych. Okazało się że ludzie za zachęcenie do wysadzenia pieniedzy w reaktor, poszli na skróty i wpuscili naukowca w zasadze, reaktor przeciekał i lada chwila miał ekspolodować. Sartoirus ukrył się za stosem worków z piaskiem i kiedy reaktor wybuchnął piasek został zamieniony w fosfor i połączył się ze skórą Sartoriusa, sprawiło to że ciało Satroiusa zaczęło płonąć na stałe, a kontakt Sartoriusa z jakimkolwiek przedmiotem kończył się jego destrukcją. Naukowiec chciał zemsty więc nazwał się Dr Phosphorusem przygotował się na zemstę skierowaną w stronę Gotham City, któremu tak bardzo chciał pomóc i w stronę ludzi winnych za jego przeraźliwy los.