FANDOM

Dwie Twarze
Two face
Informacje
Debiut: Detective Comics #66 (sierpień 1942)
Prawdziwe imię: Harvey Dent
Obecny pseudonim: Dwie Twarze
Inne pseudonimy: Two Face
Wygląd
Waga: 82,5 kg
Wzrost: 1,83 m
Dane
Miejsce narodzin: Gotham City
Narodowość: Amerykańska
Status cywilny: Żonaty
Narodowość: Amerykańska

Harvey Dent (znany też jako Dwie Twarze)(ang.Two Face)(Pierwotnie Harvey Kent)jest jednym z wrogów Batmana

HistoriaEdytuj

DzieciństwoEdytuj

Harvey Dent gdy był dzieckiem grał ze swoim ojcem w bezlitosną gre. Ojciec rzucał srebrną dolarówką, jeżeli wypadł orzeł bił okrutnie swojego syna, w przeciwnym razie zostawił go w spokoju. Los sprawił ze w momencie zawsze wypadał orzeł (później dowiedział sie że moneta miała orła z każdej strony).

HistoriaEdytuj

Póżniej Harvey wybiera edukację prawniczą, którą kończy się z wyróznieniem. Następnie spotyka kobiete o imieniu Gildia i zakochuje sie w niej i bierze slub. Zostaje najmłodszym prokuratorem w Gotham. Jako cel w swojej karierze wybrał oddanie w rece sprawiedliwości Bosa mafijnego. Podczas walki z gangsterem  pomagali mu Kapitan Policji i Batman. Ta trójka poprzysięgneła że sprowadzi Rzymianina do więzienia. Przez cały rok pracowali razem, Harvey miał problemy z psychiką. Jego dom został wysadzony w powietrze przez ludzi Rzymianina. Na szczęścia żona Harvey"a została w porę uratowana przez Batmana. W mieście pojawił się seryjny morderca Holiday. Zabijał on mafijnych gangsterów . W tym czasie Joker nawiedził nowy dom Harveya, myśląc że on jest Holidayem ale tym razem skończyło się jedynie na pobiciu. Jeden z najbardziej zaufanych  ludzi Rzymianina, Salvatore Maroni zgodził się zeznawać przeciwko Falcone"owi. Harvey zaprowadził go na ławe przysięgłych wiedział jednak,ze Vernon podał sekretnie Salowi rozpuszczalnik.Podczas rozprawy Sal otworzył roztwór i wylał go na lewą połowę twarzy Harveya, gdy ten zadawał mu pytania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki