FANDOM

Harleen Quinzel, znana również jako Harley Quinn (właśc. Dr Harleen Frances Quinzel). Jej nazwa jest grą na słowie "harlequin" (arlekin). Kiedyś psychiatra, lecz została pomocnicą i ulubioną dziewczyną Jokera. Jest roześmiana, ale czasami zachowuje się jak dziecko i z czasem płacze kiedy Joker jest na nią wściekły. Harley górą !

po raz pierwszy pojawiła się w Batman: The Animated Series odcinek "Przysługa Jokera" (odcinek # 08, Data premiery w ABC: 11 września 1992), gdzie pracowała jako pomocnica humoru do kobiet Jokera. W swoich pierwszych występach była przedstawiona jako postać całkowicie oddana Jokerowi, całkowicie obojętna na jego charakter psychotyczny i ewidentny brak uczucia do jej charakteryzacji, która pozostała mniej lub bardziej spójna w całej jej kolejnych występów.

HistoriaEdytuj

Doktor Harleen Quinzel była psychiatrą w szpitalu Arkham, o którym mówili, że każdego człowieka może uczynić szaleńcem. Harleen jest tego żywym dowodem. Wszystko zaczęło się od tego, gdy po raz pierwszy poznała Jokera i zamiast uciekać, zakochała się w nim. Jej imię przykuło uwagę szaleńca, gdyż kojarzyło mu się ze słowem "Arlekin". Łatwowierność Harleen tylko ułatwiła niecne plany Jokera. Użył on dziewczyny, by uwolnić wielu więźniów. Ale nie trwało to długo. Administrator Jeremiasz Arkham cofnął Harleen licencję lekarską, a ona sama została umieszczona w Arkham pośród szaleńców, których niegdyś leczyła.

Zanim Gotham odcięto od reszty kraju, wszyscy zostali uwolnieni z Arkham - między innymi Harley. Dziewczyna wędrowała trochę podczas No Man's Land, aż znalazła odpowiedni kostium i przywdziała go, następnie wytropiła Jokera. Ten rozpoznał w niej dawną lekarkę i trzymał siłą w pobliżu, dopóki go bawiła (myślała, ze robi to dobrowolnie, by uszczęśliwić Jokera) Kiedy Harleen zaczęła już nudzić "Pana J"(tak Harleen nazywała Jokera), to wtedy przykuł ją do rakiety i wystrzelił. Pocisk miał eksplodować i zabić dziewczynę, ale została ona uratowana przez Poison Ivy, która uleczyła ją jednym ze swych chemicznych "koktajli". Napój nie tylko pozwolił Harleen wyzdrowieć, wzmocnił jej system immunologiczny, ale także zwiększył siłę i refleks. Harley postanowiła wrócić i zemścić się na Jokerze, ale wybaczyła mu, gdy ten ją przeprosił i została przy nim, pomagając we wszelkich szalonych przedsięwzięciach w trakcie No Man's Land.

Po skończeniu No Man's Land, wróciła do "pana J" Szaleniec ponownie postanowił się jej pozbyć, ale Harley zdecydowała, że będzie to ostatni raz. Wraz z Poison Ivy udała się do Metropolis, ale w wyniku interwencji Supermana dziewczyny zostały rozdzielone. Później Harley zginęła w eksplozji odrzutowego plecaka, jednak wróciła do życia i wraz z Poison Ivy i Catwoman stworzyła grupę Gotham City Sirens.