FANDOM

Nightwing
250px-Nightwing Vol 3-1 Cover-1 Teaser
Informacje
Wygląd
Waga: 79,38 kg
Wzrost: 1,86 m
Dane

 Richard 'Dick' Grayson - urodził się w pierwszy dzień wiosny. Matka Dicka potraktowała to jako znak i nadała swojemu synowi pseudonim 'Robin', nigdy nie zdając sobie sprawy jak prorocze okazało się to imię.

HistoriaEdytuj

DzieciństwoEdytuj

Dick był członkiem rodzinnego zepsołu o nawie "Latający Graysonowie". Podczas występu w Gotham Dick, podsłuchał rozmowy Anthony'ego Zucco, dobrze znanego mafijnego bossa który kazał cyrkowi zapłacić. Właściciel odmówił i rodzice Dicka zostali zamordowani podczas występu. Dick czuł się odpowiedzialny, bo nie ostrzegł rodziny. Wściekły zdecydował się rozwiązać sprawę na własna odpowiedzialność i rozpoczął śledztwo. W tym czasie natrafił na Batmana, który również zajmował się tą sprawą.

RobinEdytuj

Następnego dnia Bruce wziął Dicka pod adopcję i dał mu wszystko co chciał. Na nieszczęście Dick został zabrany z przytułku kiedy wrócił Cyrk Haley'a do Gotham. Dick zdecydował jeszcze raz rozpocząć śledztwo. Wtedy spotkał "Bossa" i zdecydował się go pokonać, prawie przy tym ginąc. W ostatniej chwili został uratowany przez Batmana. Dick obudził się w Bat-jaskini gdzie Batman zapytał go czy nie chce zostać jego pomocnikiem i ujawnił fakt, że jest Bruce'm Wayne'm . Batman trenował Dicka przez kilka miesięcy, dotyczyło to także studiowania w szkole, nauki sztuk walki i zdobywania innych fizycznych zdolności. W jego 11ste urodziny Batman nadał mu imię Robin.

Teen TitansEdytuj

Kilka lat po tym Dick połączył swe siły z Kid Flashem i Aqualadem by pokonać Mr. Twistera. Trio połączyło się jeszcze raz, lecz dołączyli także: Wonder Gril i Speedy, pomocnicy myśleli, że ich mentorzy znajdowali się pod kontrolą Antithesisa. Piątka zdecydowała się utworzyć grupę o nazwie Teen Titans. Robin był ich liderem aż do rozwiązania grupy.

Uniwersytet HudsonEdytuj

Robin kontynuował walkę z przestępczością u boku Batmana aż do momentu, gdy został postrzelony przez Jokera w ramię. To zmusiło Batmana do odebrania Dickowi kostiumu i uniemożliwienie mu bycia Robinem; Bruce stwierdził, że kostium należy do niego i Dick nie może go mieć na własność. Wściekły, skrzywdzony, zrezygnowany, zmieszany, skłócony z Brucem osiemnastoletni Dick Grayson opuścił Wayne Manor i zaczął uczęszczać na zajęcia w Uniwersytecie Hudson.

New Teen TitansEdytuj

Dick porzucił Hudson po zaledwie pierwszym semestrze, i doszedł do New Teen Titans. Teraz nazywali go Nightwingiem. Robin został przywódcą tej drużyny. To pozwoliło Dickowi uwierzyć, że  jest dorosły i nie potrzebuje Batmana. Mroczny Rycerz również to wyczuł i powiedział mu, że jeżeli zamierza mu być nie posłusznym musi przestać być Robinem. Dick, dzięki oparciu Starfire, Beast Boy, Cyborg i Raven porzucił tożsamość Cudownego Chłopca. Przejął  obowiązki przywódcy od Wonder Girl. W tym momencie Dick rozważał swoje zakończenie walki z przestępczością. Czuł jednak wielka odpowiedzialność. Więc zwrócił się do Supermana

NightwingEdytuj

Superman powiedział Dickowi, że dawno temu na Kryptonie pewien człowiek został wygnany tak jak Dick. Marzył o świecie godnym sprawiedliwości. Jego prawdziwa tożsamość nie została odkryta. Był znany jako Nightwing. Dick wziął to sobie do serca. Gdy jego drużyna została opanowana przez Deatshsroke i H.I.V.E, Dick przyjął tożsamość  Nightwinga i uwolnił ich z pomocą nowego członka Jerycha. Nightwing ostatecznie wyszedł z cienia Nietoperza i zaczął prowadzić Tytanów. Dick miał "pranie mózgu" z rąk Brata Krwiaka. Był załamany z faktu trenowania przez Batmana nowego Robina.

Tim DrakeEdytuj

Czując się skrzywdzony i zdradzony, Bruce i Dick skłóceni ze sobą, nigdy nie włożyli wysiłku by naprawić przyjaźń. Dick był zmieszany w sprawe z Batmanem i Dwiema Twarzami, który był manipulowany przez Jokera krótko po śmierci Jasona. Wtedy pojawił się 3 Robin Tim Drake. Dick szkolił i wspierał Tim'a i pomógł mu wcielić się w role Robina.

StarfireEdytuj

Podczas trudnego okresu w swoim życiu, Dick zaproponował Starfire małżeństwo. Ta dwókja stanęła przed ołtarzem ale Raven przerwała ceremonie. Jej brutalny atak na Starfire powstrzymał ich przed małżeństwem. Starfire wróciła na swą ojczystą planetę, a Dick'owi rozpadało się życie

Odejście od tytanówEdytuj

Tymczasem w Gotham Batman cierpiał katusze z ręki Bane'a pozostawiając miasto pod ochroną psychopatycznego Jean Paul Valley'a. Dick wkroczył do akcji z Timem Drake'em i zakończył rządy Valleya. W tym czasie Dick także odszedł od Tytanów.

W roli BatmanaEdytuj

Kiedy Bruce wyleczył swój złamany kręgosłup, poprosił Dicka by zastąpił go w roli batmana na jakiś czas. Dick się zgodził. Dick stawił czoło Harveyowi Dentowi i pokonał kilku złoczyńców ze swojej przeszłości. Był również świetnym partnerem dla nowego Robina, Tima Drake'a. Bruce wrócił do Gotham i zażądał "zwrotu" roli batmana. Początkowo poprawili swoje relacje. Szacunek Bruce'a do Dicka był oczywisty jak i miłość do człowieka jak do syna.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki