FANDOM

Trujący Bluszcz
Poisonivyu
Informacje
Obecny pseudonim: Trujący Bluszcz
Inne pseudonimy: Poison Ivy
Tożsamość: Znana
Klasa postaci: Złoczyńca
Wygląd
Płeć: Damska
Kolor oczu: Zielony
Kolor włosów: Rudy
Dane
Status cywilny: Singiel

Poison Ivy jest wrogiem Batmana. Jest przedstawiana jako jeden z najbardziej znanych eko-terrorystów na świecie. Ma obsesję na punkcie roślin, botaniki i ekologii. Używa toksyn z roślin i własnej krwi dla jej działalności przestępczej, które zazwyczaj mają na celu ochronę środowiska naturalnego. Tworzy mikstury miłości - przez co Robin często ulega jej pokusom. Villain Harley Quinn jest jej partnerem w interesach i ewentulaną przyjaciółką.

HistoriaEdytuj

Pamela Isley dorastała w izolacji. Zamożni rodzice nie poświęcali jej czasu, a prawdziwymi towarzyszami były dla niej rośliny. Miała do nich 'smykałkę' i uprawiała wszystko począwszy od warzyw do przepięknych kwiatów. Izolacja i próżność nie zjednywały jej ludzi, szczególnie mężczyzn.

Pamela opuściła rodzinę, poszła do college'u, gdzie zdobyła stopień naukowy w botanice. Wspólnie z nią studiował Alec Holland (który później został ludzkim składnikiem Swamp Thinga), jego żona Linda i Philip Sylvian (który stworzy Black Orchid - roślinną superbohaterkę). Profesorem Pameli był Jason Woodrue, człowiek, który pewnego dnia dzięki eksperymentom miał się zmienić w Floronic Man'a. Woodrue użył Pameli jako królika doświadczalnego, łącząc materiał genetyczny roślin z jej ciałem, tworząc tym samym hybrydę o nadludzkich mocach.