FANDOM

Riddler
Riddler
Informacje
Prawdziwe imię: Edward Nigma(dawniej Nashton)
Obecny pseudonim: Riddler
Inne pseudonimy: Człowiek-Zagadka
Tożsamość: Tajna
Klasa postaci: Człowiek
Uniwersum: New Earth
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Niebieski
Kolor włosów: Brązowy
Waga: 81 kg
Wzrost: 183 cm
Dane
Miejsce narodzin: Gotham
Narodowość: Amerykańska
Narodowość: Amerykańska

Edward Nigma(dawniej Nashton) znany jako Riddler - jeden z największych i najbardziej charakterystycznych wrogów Batmana mający obsesję na punkcie zagadek. Również mistrz hakerstwa oraz programista.

HistoriaEdytuj

Eddie Nashton w młodości kochał łamigłówki. Był niezwykle dobry w każdych rodzajach zagadek, od krzyżówek, po sudoku i na grach słownych kończąc. Pewnego dnia nauczycielka podczas lekcji ogłosiła, że następnego dnia odbędzie się konkurs puzzli. Eddie postanowił jednak zrezygnować z wszelkich zasad fair play - włamał się do szkolnej sali, aby spojrzeć na odpowiedzi. Następnego dnia chłopak wygrał gładko konkurs. Wtedy po raz pierwszy poczuł smak zwycięstwa nad wszystkimi konkurentami w grze, nie zważając na nieuczciwość.

Dorosły już Edward uświadomił sobie, że chce czegoś więcej i że marnuje swój niezwykły talent. Dotychczasowo zmienił swe nazwisko na Edward Nigma. Wstąpił do przestępczego świata Gotham i szybko przejął nad nim władzę. Jego aktywność w podziemiu została zaobserwowana przez Batmana. Na miejscu zbrodni Enigma zastawiał zagadki lub zaszyfrowane wiadomości, lecz czasami prowadziły go do zguby. W końcu dopiero po pewnym czasie został osadzony w więzieniu Blackgate, później w Arkham Asylum. Postanowił zemścić się na Batmanie i zabić go.

Ciekawostki: Edytuj

  • Riddlerowi w Batman 618 udało się odgadnąć sekretną tożsamość Batmana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki